Povodom obilježavanja dvije godine postojanja Metrics agencije održana je prezentacija rezultata koje smo postigli u prethodnoj godini i tom prilikom pozvali smo svoje poslovne saradnike kako bi uveličali proslavu rodjendana Metrics agencije.
U prethodnom periodu cilj nam je bio da širu javnost upoznamo sa svim benefitima koje donose istraživanja tržišta i javnog mnjenja. To nije bio nimalo jednostavan zadatak, ali u svakom slučaju primjećujemo sve veće interesovanje kompanija, kako velikih tako i malih.
Istraživanja daju odgovor na sva ključna pitanja u procesu poslovanja. Na osnovu rezultata istraživanja možete odrediti potencijal svojih proizvoda, utvrditi njihove prednosti i nedostatke, unaprijediti vašu uslugu, identifikovati vaše glavne konkurente, odrediti nivo zadovoljstva vaših klijenata, ali i vaših zaposlenih i ono najbitnije istraživanja vam daju osnovu za donošenje dobrih odluka.
Iz toga zaključujemo da je svrha istraživanja da pokaže jasan smjer kojim bi trebala kompanija da se kreće.
NAŠ TIM
Da bi se cijeli proces istraživanja obavio na adekvatan način potreban je multidisciplinaran tim od psihologa, politikologa, statističara, IT stručnjaka, pravnika i ekonomista. Neizostavni članovi našeg tima su i koordinatori, svaki koordinator je zadužen za tačno određenu regiju naše države i njegova obaveza je da izvrši organizaciju anketara u toj regiji.
Kada je riječ o statističkoj agenciji onda naravno ključnu ulogu imaju i anketari. Vodili smo računa da to budu osobe od povjerenja, koje će biti posvećene svakom zadatku i svojim radom i trudom doprinjeti što preciznijim rezultatima naših istraživanja.
Zbog širenja obima posla, javila se i potreba za osnivanjem Call centra. Metrics agencija kao društveno odgovorna odlučila je da u Call centar zaposli 5 studenata, kako bi im pružila priliku da zarde, ali i da se usavršavaju u oblastima koje su predmet njihovog interesovanja. Po završetku osnovnih studija svako od njih će imati priliku da ostane u okviru Metrics agencije i nastavi svoj put poslovnog usavršavanja.
RAST METRICS AGENCIJE
U toku prethodne godine realizovali smo više od 60 istraživanja, poređenja radi to je više od broja sedmica u toku godine, gdje dolazimo do zaključka da su se nekad vodila i paralelna istraživanja u toku sedmice. Da bi se realizovao ovaj broj istraživanja anketirano je više od 50.000 lica (fizičkih i pravnih). Svi ovi pokazatelji rasta su rezultat rasta broja klijenata. Naši klijenti nisu samo velike kompanije sa dugom tradicijom istraživanja tržišta i javnog mnjenja poput velikih finansijskih organizacija, već i manje kompanije koje ispituju potencijale tržišta, identifikaciju konkurenata i održivost svojih proizvoda. Rad Metrics agencije nisu prepoznali samo klijenti unutar BiH već i strani klijenti, pa smo tako u prethodnoj godini ostvarili i međunarodnu saradnju. Rast broja klijenata uslovio je i teritorijalno širenje Metrics agencije te smo u prethodnoj godini sprovodili istraživanja na teritoriji BiH, Srbije, Crne Gore, Makedonije i Kosova.
IZBORI 2022. GODINE
2022. godinu su obilježile mnoge aktivnosti, ali svakako da su izbori u Republici Srpskoj bili jedna od glavnih aktivnosti Metrics agencije u prethodnoj godini. Iskoristili smo ovu priliku da još jednom istaknemo kako smo bili jedina agencija koja je tačno projektovala rezultate izbora u Republici Srpskoj. Rezultati istraživanja su pokazivali da će Milorad Dodik biti predsjednik Republike Srpske sa 46.2% osvojenih glasova, a prema zvaničnim rezultatima Milorad Dodik je osvojio 47.1% glasova. U trci za srpskog člana Predsjedništva pobjedila je Željka Cvijanović sa razlikom od 16.2% u odnosu na svog protivnika Mirka Šarovića, a ovi rezultati su takođe bili tačno predviđeni od strane Metrics agencije koja je pred izbore izašla sa previđanjem razlike od 15%. Pored ovih rezultata tačno smo pogodili i % glasova najveće stranke u Narodnoj skupštini Srpske i koalicionu većinu. SNSD je na izborima osvojio 34.6% glasova, a Metrics-ovi rezultati istraživanja od 33.2% glasova za SNSD su i ovaj put bili najpriližniji rezultatu izbora 2022. godine.
Iako relativno mlada statistička agencija, uspjeli smo da se postavimo na sami vrh među statističkim agencijama. Za uspjeh je bila neophodna dobra organizacija i posvećenost cijelog Metrics tima. Ovo nam je siguran pokazatelj da se naš rad i trud isplati i ovo će nam biti dodatna motivacija za dalji rad.
Prezentaciji svojih proizvoda i rezultata pridružili su nam se i naši partneri koji su tom prilikom odlučili da predstave svoj najprodavaniji proizvod „Djedova rakija“, koji su svi prisutni mogli degustirati po završetku prezentacije.