Kroz informacije koje pružaju, mediji su postali ključni akteri u vođenju dijaloga o politici, društvenim pitanjima, ekonomiji i kulturi. Njihova sposobnost da prenesu raznolike perspektive čini ih kamenom temeljcem demokratskog društva, podstičući otvorenu razmjenu ideja i stavova.
Objektivnost, tačnost i etičko novinarstvo su neophodni u održavanju integriteta medijske sfere. Građani se oslanjaju na medije da bi donosili informisane odluke, a pouzdanost tih informacija igra ključnu ulogu u formiranju zdravog javnog mnjenja. Naša istraživanja naglašavaju neosporan uticaj medija na način na koji građani gledaju na svijet oko sebe i istražuju kako to građani percipiraju medije Republike Srpske.
Istraživanja koja smo sproveli u prethodnom periodu su još jednom potvrdila da su tradicionalni mediji i dalje glavno sredstvo informisanja građana. Ipak, primjećen je rast i digitalnih medija u poređenju sa prethodnim periodom.
U svijetu je primjećen pad povjerenja u medije, kako u tradicionalne, tako i u digitalne. Razlozi za to uključuju rast dezinformacija, polarizaciju društva i nedostatak transparentnosti. Istraživanja Metrics agencije su potvrdila da i u Republici Srpskoj postoji ista tendencija kao i u svijetu.
Grafici u nastavku prikazuju koliko građani imaju povjerenja u tradicionalne, a koliko u digitalne medije. Na osnovu dobijenih grafika možemo zaključiti da stanovništvo i dalje ima blago veće povjerenje u tradicionalne medije (TV, radio, novine) u odnosu na digitalne medije (interenet, portali, društvene mreže).
Objektivnost medija ne samo da čuva povjerenje javnosti u medije, već jača i temelje demokratskog društva. Ipak, rezultati istraživanja Metrics agencije pokazuju zabrinjavajući trend nedostatka povjerenja građana Republike Srpske u medije.
Prethodno prikazani rezultati istraživanja su sprovedeni na 1215 ispitanika u Republici Srpskoj. Korištena je CATI metodologija, odnosno telefonsko anketiranje ispitanika. U istraživanju je učestvovao približno jednak broj muškaraca i žena, odnosno 49% muškaraca i 51% žena. Radna i obrazovna struktura ispitanika su, takođe u skladu sa demografskim karakteristikama populacije Republike Srpske.