Pogledati se u ogledalu prije izlaska iz kuće navika je svakog čovjeka. Izbjeći će tako da na ulicu, posao ili restoran ode sa prljavom košuljom ili pocijepanom jaknom, sa promašenom kombinacijom, ili jednostavno nespreman i loše pripremljen. Neće se ni izložiti riziku da ga vrate s ulaza, da mu se podruguju i dovedu ga u neprijatnu situaciju. Pogleda li se vaša kompanija ikada u ogledalu? Da li sami preispitujete sebe, prije nego što izađete na tržište i izložite se rizicima i opasnostima?
Iako je gledanje u ogledalu više stvar estetike, metaforički gledanje u ogledalu znači i introspekciju, kojom spoznajemo svoje slabosti i interne rizike. Nastojimo ih ukloniti i prevazići, kako bismo u društvo izašli još jači i spremniji. Jednako je i sa kompanijama. Pored istraživanja konkurenata i potencijalnih kupaca, za kompanije je izuzetno važno da istražuju i prate interne faktore, kako bi postavile čvrstu osnovu za hvatanje u koštac sa eksternim faktorima. Interna istraživanja predstavljaju manje poznat, ali jednako bitan vid istraživanja koja se sprovode u kompanijama. Sprovode ih spoljne agencije ili same kompanije, u zavisnosti od veličine i potreba kompanija, dok se metodologija istraživanja adaptira svakoj pojedinačnoj kompaniji i kreira od strane stručnih lica, najčešće kombinovanog tima ekonomista, psihologa i pravnika, te domenskih stručnjaka. Tehnologija je dodatno omogućila unapređenje internih istraživanja, povećavajući anonimnost (samim tim i iskrenost odgovora), brzinu prikupljanja podataka, ali i mogućnosti za istraživanje.
Istraživanje (zadovoljstva) zaposlenih
Ljudi su srž kompanije. Ako želite da zaposlite i zadržite najbolje moguće talente, ankete zaposlenih mogu odigrati veliku ulogu tako što će vam pomoći da razumijete uticaj kompanijskih politika i identifikujete oblasti u kojima postoji prostor za unapređenje postojećeg stanja. Bilo da ste zainteresovani za motivisanje i snažniji angažman zaposlenika, utvrđivanje ko su najbolji zaposleni koji će biti nagrađeni, nuđenje dodatnih benefita zaposlenima u odnosu na konkurente ili mjerenje učinka, ankete o ljudskim resursima su veoma koristan alat. Uz povratne informacije zaposlenika i rezultate ankete u pred sobom, moći ćete vidjeti šta funkcioniše, a šta ne, i pratiti efekte vaših odluka i poboljšanaj koja donose tokom vremena. Povrh svega, moći ćete da stvorite snažnu organizacionu kulturu i adekvatnu klimu.
Istraživanja zaposlenih mogu se vršiti u dva oblika:
- Ankete (fizički distribuirane ili online, pogodne za veće grupe)
- Fokus grupe (pogodnije za manji broj zaposlenih ili određene grupe, posebno menadžment)
Metrics za kompanije vrši ova istraživanja na lokaciji, ali i razvija metodologiju istraživanja koja bi se dugoročno koristila u kompaniji.
Istraživanje postojećih kupaca
Stara marketinška uzrečica kaže da je zadržati postojećeg kupca pet puta jeftinije nego steći novog. Istraživanje postojećih kupaca, odnosno istraživanje korisničkog zadovoljstva je vid internog istraživanja koji ima dvojaku ulogu. Prva uloga ogleda se u tome da kroz komunikaciju sa korisnicima tokom ili nakon korištenja vašeg proizvoda (usluge) možete doći do dragocjenih informacija. Ove informacije će vam pomoći da unaprijedite vaš proizvod ili uslugu, ali i da unaprijedite ukupno korisničko iskustvo prilikom kupovine i konzumacije, što je podjednako važno koliko i sam kvalitet. Dodatno, anketiranje postojećih korisnika često predstavlja i izvor informacija o konkurentima, jer korisnici prave komparativnu analizu između sličnih proizvoda.
Druga uloga ovog oblika istraživanja jeste da pokažete vašim kupcima da vam je stalo do njih. Stalo vam je do toga da budu zadovoljni, da ispravite eventualne propuste i da im pružite iskustvo koje neće samo da ih zadovolji, već oduševi. Ovaj aspekat je posebno bitan za male i srednje kompanije u vremenu globalnih korporacija, odvojenih od svojih kupaca. S druge strane, kroz naknadno anketiranje, korisnici će da od vaše kompanije osjete brigu i osjećaj pripadnosti kompaniji zbog korištenja njenih proizvoda, što će značajno povećati vjerovatnoću da će upravo vaš proizvod imati najbolju reklamu—ličnu preporuku!
Ova istraživanja vrše se dominanto telefonski, iz baze podataka koju kompanija ima. U posljednjih pet godina, posebno kod kompanija koje prodaju vrše i online, distribuiranje upitnika putem imejla je veoma čest slučaj. Najveći izazov leži u činjenici da kupci, posebno putem imejla, često nisu voljni da troše vrijeme na anketiranje, ali je i ovo problem koji se može zaobići uz našu stručnu pomoć. Treći način jeste da se na lokaciji poslovnica kupci anketiraju uživo, od strane obučenog osoblja ili profesionalnih anketara.
Testiranje proizvoda i marketinških rješenja
Sigurno ste se bar jednom našli u situaciji da pred lansiranje novog proizvoda ili kampanje postavljate sebi pitanje “Da li će ovo uspjeti?”. Takvo pitanje je svakako opravdano, naročito imajući u vidu troškove razvoja novih proizvoda ili troškove neuspješnih promotivnih kampanja. Ipak, i jedne i druge je potrebno, prije lansiranja, sakriti od očiju javnosti (konkurencije). Da bi to uradili, ova rješenja se testiraju na ograničenom broju ispitanika, kako bi se dobile povratne informacije za unapređenje rješenja koja su osmišljena. Osnovni izazov je kako da se osigura tajnost informacija i ne naruši konkurentska prednost koja bi se stvorila novim proizvodom ili kampanjom. Baš zato, ovakva istraživanja je posebno važno prepustiti profesionalcima, odnosno agenicji poput Metricsa koja za klijente vrši testiranja proizvoda i kreativnih rješenja, kako bismo obezbijedili najbolji mogući start i preduprijedili nepotrebne troškove.
Ukoliko želite da se i vaša kompanija pogleda u ogledalo, te bude bolja od drugih, povećavajući tako i kvalitativne i kvantitativne pokazatelje uspješnosti, Metrics je tu za vas, sa svojim stručnim timom koji vam obezbjeđuje najbolja interna istraživanja.